20060825

Ei haukku haavaa tee jne?

Kimppuuni hyökättiin muutama päivä sitten. Ei fyysisesti vaan verbaalisesti, mutta tilanteessa, jossa olin haavoittuva ja kykenemätön käsittelemään minulle sanottuja, täysin ansaitsemattomia, hirveitä asioita. Ymmärsin tilanteen jälkeen välittömästi kyseessä olleen henkisesti häiriytyneen ihmisen, ja hänen säälittävyytensä sai minut nauramaan paskaisesti, mutta tapahtumahetkellä oloni oli vastenmielinen. Tämä puolestaan on saanut minut kyseenalaistamaan henkistä vahvuuttani, jota aiemmin en ole usein epäillyt ainakaan tässä mittakaavassa. Luonteen heikkous on ihmisen vastenmielisin luonteenpiirre, ja en kestä sen havaitsemista itsessäni.

Harrastin tänään massaliikuntaa, joka oli minulle täysin uusi kokemus. Olen kokenut koko ikäni jonkinlaista inhoa joukossa liikkumista vastaan, joten olinkin positiivisen yllättynyt siitä, etten edes inhonnut tilannetta. Menen ehkä jopa uudestaan. Pakko olisi, oloni on liiallinen.

Olen väsynyt, menen nukkumaan.