20060828

Love you babe

Minulta kysyttiin, olenko koskaan ollut rakastunut. Vastasin totuudenmukaisesti - en tietenkään. Rakkaus on päätös, jota en ole halunnut tehdä. Ei sillä, että olisin koskaan tavannutkaan ketään, johon perustaa kyseisen olotilan.

Rehellisesti sanoen, luulen etten koskaan löydä ketään, jota voisin päättää rakastavani, ja joka voisi tehdä samoin minua kohtaan. Ymmärrän tämän kuulostavan teatraaliselta ja ehkä aiheuttavan hymähtelyä, mutta.

Niin minä vain uskon. Voisin kai yrittää selittää ja perustella, mutta yksinkertaisimmillaan kaikki nämä tiivistyvät seuraavaan: olen aivan suunnattoman itsekäs. Minussa ei ole tarpeeksi puoleensavetäviä luonteenpiirteitä, joilla saisin tämän anteeksi. Loppujen lopuksi minua ei jaksa kukaan. Enkä minä jaksa ketään.

Se on ikävää, tietenkin, aina välillä. Tottakai olisi kivaa tuntea jonkun välittävän aidosti - tosin tässä on se ongelma, etten kykenisi uskomaan sen välittämisen koskaan olevan sitä aitoa. Ihmiset pettävät kuitenkin aina, minäkin.